„Este foarte improbabil în acest stadiu să găsim vreun fragment de avion la suprafața oceanului”, a declarat Tony Abbott în cursul unei conferințe de presă la Sydney. La peste 50 de zile de la dispariția sa, „majoritatea componentelor (avionului) înghițite de apă trebuie să se fi scufundat”, a declarat el.
Căutările cu submarinul vor fi intensificate și extinse, „dacă va fi necesar, la toată zona de impact estimată, respectiv 700 de kilometri pe 80”, a adăugat el.
Zborul MH370 al Malaysia Airlines a dispărut la 8 martie cu 239 de persoane labord, dintre care 153 de chinezi.
Avionul, care făcea legătura între Kuala Lumpur și Beijing, s-ar fi scufundat în sudul Oceanului Indian, dar nicio urmă materială a aparatului nu a fost găsită, în pofida unei operațiuni vaste de căutare navală și aeriană, desfășurată în largul coastelor estice ale Australiei.
Avioanele care pleacă din orașul Perth către zona situată la 1.500-2.000 de kilometri „operează la limita” condițiilor de securitate cerute, cu rotații lungi și uneori realizate la altitudine joasă în condiții meteo dificile, a subliniat premierul australian.
Zona de impact a aparatului a fost definită grație sateliților care au înregistrat ultimele mișcări ale avionului, precum și depistării ultrasunetelor provenite probabil de la cutiile negre înainte de descărcarea bateriilor.
Un robot sub forma unei torpile, echipat cu un sonar, Bluefin-21, a sondat 400 de kilometri pătrați în jurul acestor emisii sonore timp de zece zile, fără vreun rezultat.
Robotul va continua căutările, dar Australia, care coordonează operațiuni, analizează recursul la societăți provate pentru consolidarea dispozitivului și scurtarea așteptării familiilor care vor să afle ce s-a întâmplat cu rudele lor sau să recupereze cadavrele.